fredag 21. desember 2012

Long time no see!!

Nå er det en stund siden vi har blogget, og det må vi gjøre noe med!

Siden sist har det skjedd en hel del!
Jeg får oppdatere dere fra der vi slapp sist. Vi skulle til Voss å trene redning en hel uke! Jeg og Ingeborg pakket bilen stappfull med hunder, bur, klær og div som hører til at en uke skal bli fantastisk.

 
Vi bodde på Bømoen leir, som er en nedlagt millitær leir. Veldig fin plass.
De første dagene var vi heldige med været. Litt sol innimellom, og opphold. Vi koste oss med trening dagen lang og kjekke sosiale samstunder på kveldene.
Den 3. dagen kom, og vi bestemte oss for å prøve oss på apellen. En appell i NRH består av tilgjengelighet (nesten som tannvisning), felles dekk 5 min med skjult fører, fri ved fot, apportering av 2 gjenstander og innkalling.
Siden vi trener lydighet skulle dette ikke være noe problem! Og vips, der var appellen i boks, og vi er 1 skritt nærmere godkjenning!
 
Resten av uken var det enda mer trening og etter en uke var både jeg og Agira proppa full av inspirasjon og nytt mot! Vi var kommet godt i gang med runderingen og hadde fått inn meldingen ganske bra! Så takk til alle som gjorde denne uken fantastisk og minnerik! :)
 
Så var hverdagen der igjen. Vikariatet mitt i Sandeid Fengsel var gått ut, og jeg hadde ingen jobb å gå tilbake til. Hva skulle jeg gjøre nå?? Jeg lette og lette etter ny, men det er veldig vanskelig å finne ny jobb på en så liten plass, og det var veldig lite med kokke jobber rundt om kring. Jeg fikk hjelp av andre til å legge ut på nett at jeg søkte etter jobb og plutselig en dag ringer broren min, Stian meg og han sier flytt til Bergen, jeg har en jobb til deg!
 
Så jeg og Agira har nå flyttet til vestlands hovedstad, Bergen! Vi bodde hos min bror og hans samboer Marita til å begynne med, før vi fant vår egen lille leilighet ute i Kollevåg på Askøy.
Her har vi det som plommen i egget! Det minner litt om Vats, da det er ganske landlig og fritt der ute. Flotte og ikke minst MANGEN turmuligheter! Og ikke nok med det, så har også kullbror til Agira, Risk med matmor og matfar Cecilie og Steinar flyttet ut til Askøy, bare 10 min med kjøring unna oss! E'kke de kult' a?? ;) Så vi koser oss med mangen fine og lange turer i lag me de :)


Agira, Risk og Era på tur sammen.
 
 
Vi har meldt oss in i retriverklubben her, og trener sammen med Cecile og mangen andre kjekke folk! Her er det stort miljø i både lydighet og agility!
Vi har også fått tildelt lag i redning, og vi koser oss!

Søndag 07/10 var det tid for debutt i lydighet kl.II.
Dagen før var jeg i 50 års dag til min far, så søndagen var en litt sån dagen der på for min del. Men Agira, hun var i støtet!
4 stk påmeldt i klassen. Jeg var førstemann ut. Vi hadde en fin feeling inne i ringen, og øvelsene føltes bra. Karrakterene lå på 9-10. Vi fikk 7,5 på avstand, for vi fikk en dobbel kommando på første opp sitt. Les mer om karrakterene her.
Det ble en lang dag, og vi ventet spent på resultatene. Det var veldig jevnt og vi viste ikke om førsteplassen holdt. Alle fikk 1. premie, og yess, vi stakk av med seieren denne gangen også :)
182,5 og opprykk kl.III :)


Vi har hatt ett fantastisk flott og minnerikt år Agira og jeg.
Nå ser vi fram til 2013 og og første tur går til Bø og Telemarkstevnet 12-13 jan der Agira og jeg skal debutere i Agility! Det storgleder vi oss til! 8 damer med hunder reiser sammen og losjerer oss på Bø camping. Det kommer til å bli en fabelaktig helg!

Inntil da, så snakkes vi! Jeg kommer nok til å blogge om AG debutten!! :D

-Silje





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar