søndag 17. februar 2013

Nytt agility stevne!

Da var nok ett dobblet agility stevne over. Vi har hatt en fantastisk helg!

Opp tidlig lørdag, og Cecilie stod på døren her kl kvart over 7!
Så dette skulle bli en lang, men kjekk dag!

Første løpet, som var hopp var vel så som så.. Midt under halvveis i løpet så glemmer jeg banen helt! Agira var i ett fint driv mot slalåm (som da var riktig!!!), men jeg bryter henne av og vil heller gå i tunnel. Men jeg finner ut at dette er jo også feil! Så finner jeg ut at, søren det var jo slalåm vi skulle gå! Så der fikk vi en vegring (5 feil poeng), resten var jeg fornøyd med. Agira stresser litt på slutten så hun river da 2 hinder så 10 nye feil. Men pytt, vi lærer av sånt! :)
Vi kommer på 10. plass av 20 stk.

Neste var agility løp! Og der flesket vi oss til ett nytt napp! Guri så stolt jeg var! :) Jeg har funnet ut at agility, det er noe for oss. Det er mer teknisk, og med felter. Så da sikret vi oss det 2. nappet!
Her ble vi nå 2 av 15 stk.

Så var det tid for lag løp! Synnøve og Dream først ut. Om jeg husker rett får de en vegring og river 2 hinder, dermed 15 feil poeng. Neste ut var Agnete og Lissie. Disker etter 2. hinder, da Lissie heller springer på stigen enn i slalåm. Så siden vi bare er 3 stk på laget så var vi disket hele laget. Så jeg tok dette som en fin trening, og prøvde ut forskjellige kombinasjoner som jeg aldri hadde gjort om det gjaldt! Ja vist klarte vi ett fint løp der også! Feilfritt løp gitt! :)

Det ble en lang dag, da det ble litt langdrygt i premie utdelingen. Var vel hjemme rundt 7 tiden.

Så var det bare hjem å skifte klær og kjøre avgårde til Cecilie og Steinar, for å sove over der. Det var min tur til å kjøre søndag, så det var enklere å sove der :)
Vi var vel i seng rundt halv 1 tiden. Opp igjen halv 7! *gjesp*

Nytt hopp løp! Denne var jeg litt mer sikker på! Det går helt strålende til 3. siste hinder, der jeg er litt utydelig med Agira og hun blir litt satt ut og river. Da blir jeg satt ut og igjen blir utydelig med Agira så hun får en vegring ved tunnelen. Men, dog ett fint løp!
Nr 9 av 19 ble vi.

Så agility igjen. Nok ett bra løp! Agira gjør alt hun skal, dermed feilfritt og siste napp til opprykk kl. 2!
Kjempe stolt matmor er jeg! ;)
Og nok en 2. plass av 15 stk.

Så aller siste løp - lag! Jeg var først ut i dag!
Veeeldig fint løp helt fram til 3. siste hinder som er tunnel fra stige, så jeg skjærer ut for å vise rett inngang, men Agira hadde bestemt seg for å ta den andre inngangen, så dermed DISK! Det er selvfølgelig surt men sån skjer! :) Dermed IGJEN så disker lager vårt, så Agnete og Lissie disker sitt løp, og Synnøve og Dream disker sitt! ;)
Men, vi er strålende fornøyd av oss selv og hundene :)

Gratulere til Cecilie og Risk som fikk 3. plass og NAPP i hopp søndag! :) Flinkisser! :)

Mange fine løp av Agnete og Lisssie også denne helga! :) Med mye trening frem over blir dette braaa! ;)
Og som Dream sier; han ønsker seg ny fører! Dette fikser vi når vi skal på Thomas Tiesen kurs i april!! ;)

-Silje








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar