fredag 15. mars 2013

Mye skjer og mer kommer...

Ja, det er mye som skjer for tiden!

Det går i mye, og det veldig mye tid i trening  i disse dager. Vi hadde jo satt oss ett mål, nemlig b-prøver i redning nå på våren. Og, våren nærmer seg med stormskritt! Jeg har meldt meg på Etnesamlingen som skal være første helgen i mai, men jeg valgte å melde meg på b-tren lag. Jeg tenkte lenge på å melde meg på ukas arbeid (den du må i gjennom når du har tatt b-prøvene), men valgte heller å ta meg god tid og heller melde meg på hovedkurset på Voss i år også. På Etnesamlingen er det jo bare 4 dager, så det blir litt mer "stress". Mens hovedkurset går over 6 dager.

Hovedkurs på Voss i fjord.

Ting begynner å ta form nå. Vi har prioritert rundering (system søk) en del. Jeg sliter litt med at Agira ikke går langt nok ut, uten påvirkning. Men, hun begynner så smått å skjønne at om hun faktisk går langt nok ut så er det jo noen der! Men, som sagt, vi trener og trener så vi skal klare målet vårt! ;)

Men, så har vi spor delen. Siden rundering er en ganske så krevende øvelse, så har vi jo selvsagt prioritert det. Så spor har liksom havnet langt bak i rekken. Vi gikk vårt første spor på aldri så lenge! Sporet ble lagt ut i 5-6 tiden på ettermiddagen da det var sol og plussgrader, og så vi gikk det i 10 tiden da gradene hadde sunket til under 0. Det var ikke ett bra sjekktrekk! For det første var det jo lenge siden vi hadde gått spor, for det andre var jo bakken aaaalt for kald! Jeg klarte rett å slett ikke lese Agira godt nok. Første delen gikk noe lunde, men når vi kom litt ut i det gikk hun av sporet. Men det som var "verst" var jo at jeg trodde virkelig at hun var på sporet. Hun drog så hardt i linen at jeg ramlet over ende, og når Agira som ikke er så stor klarer det, så sier det sitt. Jeg fikk jo vannblemmer inni hendene etter dette sporet! ;)
Men jeg fikk henne inn på rett spor igjen, (etter hjelp av sporleggeren....) og resten gikk sin gang. Men vi må klare å finne en balanse mellom rundering og spor. Nå er heldigvis Agira ung  og uerfaren enda, så med tiden skal vi klare det.


Ellers så klarer vi å putte inn en og to agility og lydighet trening i mellom alle rednings treningene. Vi har liksom lagt det litt til sides nå når vi trener redning. Redning tar mye tid, men sånt er det de første årene.
Jeg gleder meg til agility kurs med Thomas Thiesen som skal være helgen 5-7 april! Da skal vi få lære nye og nyttige ting! :)

Og så var det vel egentlig meningen jeg skulle debutere i kl. III i lydighet este helg, men har valgt å utsette det da vi ikke er klar for dette. Satser på at vi tar det i april! Jeg skal hjem den helgen, så jeg får heller være der som hjelp og heia dame! ;)

Vi fikk også en flott melding i går kveld! Jeg og Agira ble klubbmester i lydighet både i kl. I og kl. II i 2012! :
Kjempe stolt er jeg! :)

Fri ved fot i kl. II debuten i oktober i fjord.



-Silje





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar